Document Type : Letter to editor
Authors
1 دانشجوی دکترای پرستاری، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، گرگان، ایران
2 دکتری پرستاری ، دانشیار پرستاری، مرکز تحقیقات پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان ، ایران
3 دکتری پرستاری، دانشیار پرستاری، مرکز تحقیقات و توسعه آموزش ، دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، گرگان ، ایران
Abstract
مرجعیت علمی به پیشگامی، برتری و اول بودن در عرصه علم برمی گردد(1) مرجعیت علمی، اول بار توسط مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) در عید غدیر سال1384عنوان گردید(2) در اینجا به چند عبارت از مقام معظم رهبری اشاره می نماییم:
- Goodarzi Gh, Roudi K. Interpretation of scientific authority for educational institutions by applying grounded theory. J Science and Technology Policy, 2012; 4(2): 75-89. [In Persian]
- Bahrami M, Taati M. The Effective factors on future of management of science and technology in Iran 1404. J Science and Technology Policy. 2009; 2(2): 47-61. [In Persian]
- The leader's statements in meetings with young elites: Iran's scientific progress. [Cited 2016 Oct 20]. Available from:http://www.leader.ir/en/content/16505/The-Leader%E2%80%99s-meeting-with-young-elites. [In Persian]
- Adib Hagbeghery M, Salsali M, Ahmadi F. A qualitative study of Iranian nurses' understanding and experiences of professional power. Hum Resour Health. 2004; 2(1): 9.
- Habibi SH, Rezaei Haech-a- Soo P, Tabaghi R. Promotion Information Literacy as a base of developing of evidence-based. Nursing. Health Information Management. 2010; 7(3): 371- 8. [In Persian]
- Salmani Mud M, Memarian R, Vanaki Z. Effect of implementation staff development program based on evidences for supervisors on nurses practice. Quarterly J Nursing Management. 2012; 1(3):9-18. [In Persian]
- Salimi T, Taftian Sh, Shahbazi L, Mojahed Sh. Evidence –Based Nursing. J Shahid Sadoghi Med Sci Yazd. 2003; 11(3): 7-11. [In Persian]
- Hekmatafshar M, Kalantari S, Sanagoo A, Jouybary L. Restoring scientific authority in Iran: The perspective of postgraduate students in Golestan University of Medical Sciences, Iran. Journal of qualitative Res in Health Sci. 2013; 2(2):125-33. [In Persian]