Strides in Development of Medical Education

Document Type : Letter to editor

Authors

1 دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشیار ، مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت ، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت ، کرمان ، ایران

2 دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشیار ، دانشکده مدیریت ، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، اصفهان ، ایران

3 دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشیار ، دانشکده بهداشت ،دانشگاع علوم پزشکی مشهد ، مشهد ، ایران

4 دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، استادیار، مرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت ، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت ، کرمان ، ایران

Abstract

یکی از الزامات مورد تأکید نقشه جامع علمی سلامت کشور و بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور، تلاش در جهت حمایت و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان دانشجو می باشد طی سال‌های اخیر برگزاری المپیادهای علمی دانشجویان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی بستر مناسبی را برای گردهم آمدن این جمع فراهم آورده است در اینکه تا چه حد در این بزرگترین رویداد علمی در سطح دانشجویی امکان تقویت و استفاده از توانمندی های این دانشجویان نخبه ایجاد گردیده و چقدر نظام سلامت از مزایای چنین رویدادی بهره مند شده است، جای سئوال وجود دارد

Keywords

  1. Oliver M, Venville G. An exploratory case study of Olympiad students’ attitudes towards and passion for science. International Journal of Science Education. 2011; 33(16): 2295-322.
  2. Dehnavieh R, Sheikhzadeh R, Nourihekmat S. Building networks for students in Iranian Medical Science Olympiad: An experience report. J Med Educ Dev. 2015; 9(4) :72-5. [In Persian]